Witam. Poniżej przedstawiam tematykę zajęć oraz ćwiczenia dla grupy starszej. Pozdrawiam serdecznie.
TEMAT TYGODNIA: WIOSENNE POWROTY
TEMAT DNIA 24.04.2020 r. : WOŁANIE WIOSNY
Cele operacyjne:
Dziecko:
- śpiewa piosenkę,
- porusza się rytmicznie,
- wykonuje pracę plastyczną,
- wymienia cechy ptasie wilgi.
Przebieg
- Dziecko śpiewa piosenkę „Wołanie wiosny” (sł. i muz. K. Gowlik). Wykonuje układ ruchowy do piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=FEO3PhEDwgs
1.Dzisiaj w drodze do przedszkola Dziecko maszeruje po kole w rytm muzyki
już zielone były pola,
a bociany klekotały,
bo na łąkę przyleciały.
Ref.: Zielona wiosenka nas woła, Dziecko wykonuje obroty wokół siebie w lewą stronę
zielona panienka wesoła. Dziecko wykonuje obroty wokół siebie w prawą stronę
W oczy świeci nam Zatrzymuje się i klaszcze miarowo
złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące. Naśladuje rozrzucanie kwiatów.
- Na gałązkach pierwsze pąki, Dziecko maszeruje po kole w rytm muzyki
a na pąkach pierwsze bąki.
Żabki skaczą, a skowronek
śpiewa jak srebrzysty dzwonek.
Ref.: Zielona wiosenka…. Dziecko wykonuje obroty wokół siebie w lewą stronę…
- Na spacerze zobaczymy, Dziecko maszeruje po kole w rytm muzyki
czy już nigdzie nie ma zimy.
Teraz wiosna rządzić będzie,
z czego bardzo się cieszymy!
- Praca plastyczna „Wesoła wilga”
Dla dziecka: wyprawka, karta 18, klej, nożyczki, kredki.
– Wycinanie z karty rysunku wilgi.
– Kolorowanie rysunku według wzoru (fotografia).
– Nacinanie obrazka w zaznaczonych miejscach i składanie go według wzoru.
– Sklejanie głowy.
– Porządkowanie miejsc pracy.
- Przypomnienie cech ptasich na podstawie wilgi.
Zdjęcie wilgi.
Dziecko ogląda zdjęcie, wskazuje części ciała wilgi i je nazywa (skrzydła, dziób, kończyny zakończone szponami, pióra…). Podkreśla, że wilga jest ptakiem, bo ma wszystkie cechy ptasie.
- Karty pracy, cz. 3, s. 65-66 (fioletowe)
Karty pracy, cz.2, s. 26 (czerwone)
- Pielęgnowanie hodowli krokusa lub tulipana.
Codzienne pielęgnowanie, obserwowanie wzrostu rośliny, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami.
- Spacer w bezpiecznych miejscach. Obserwowanie otoczenia, wypatrywanie ptaków. Nazywanie ich. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.