Witam serdecznie Rodziców i dzieci 🙂 , poniżej przedstawiam tematykę zajęć w dniu 31.03 oraz 01.04.2020 r.
TEMAT TYGODNIA: MARCOWA POGODA
TEMAT DNIA 31.03.2020 r. : ZMIENNA POGODA
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wymienia cechy kuli,
- podaje różnice między kulą a kołem,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
Przebieg:
- Słuchanie wiersza Marii Terlikowskiej „Kolorowe koła”
Spójrzcie uważnie dookoła, wszędzie są kule i koła.
Kół co niemiara, kul co niemiara.
Jest koło! Tarcza zegara.
Wesoło koła turkocą
pod starodawną karocą.
Na drogach świecą się jasno,
błysną się i gasną, błysną i gasną.
A tutaj koło przy kole:
wagon, semafor – to kolej.
A kiedy kół jest tak dużo,
po prostu pachnie podróżą.
Kulę każdy nadmucha –
od babci do malucha.
Zrobimy z mydła pianę
i będą bańki mydlane.
Ojej, przepraszam, omyłka.
To już nie bańka – to piłka.
Tu mamy kule armatnią,
niemodną wprawdzie ostatnio,
. Sypią się kule, kuleczki,
wiśnie, a może porzeczki.
Nitka, na nitce kulki.
Czyje korale? – Urszulki.
Balon
to kula z gondolą
Lećmy!
Państwo pozwolą.
W balonie było przyjemnie,
lecz pora wracać na Ziemię.
Noc właśnie Ziemię otula
A Ziemia – to co?
Też kula. (…)
- Wyjaśnienie znaczenia słów : gondola, semafor, staroświecka.
- Rozmowa na temat wiersza,
- Jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu?
- Jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu?
- Ćwiczenia gimnastyczne z woreczkiem:
- Zabawa orientacyjno – porządkowa „ Pomachaj woreczkiem”
Dziecko porusza się w rytm tamburynu pomiędzy rozłożonymi na podłodze woreczkami foliowymi. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się przy najbliższym woreczku, podnosi go i macha nim nad głową.
- Zabawa ożywiająca „Chronimy się przed deszcze.
Dziecko biega po pokoju, swobodnie wymachując woreczkami. Na mocne uderzenie w tamburyn przykuca, rozciąga woreczki nad głową, chroni się przed deszczem
- Ćwiczenie mięśni brzucha – „W górę i w dół”
Dziecku w leżeniu tyłem, woreczek ma włożony między stopy. Unosi je stopami do góry, z przełożeniem za głowę, a potem powracając do pozycji wyjściowej.
- Utrwalani poznanych liter.
- Karty pracy . Nowe przygody Olka i Ady . Litery i liczby , cz.2, do s. 44.
- Zachęcamy do spacerów w spokojnych i bezpiecznych miejscach.
TEMAT TYGODNIA: MARCOWA POGODA
TEMAT DNIA 31.03.2020 r. : MARCOWI PRZYJACIELE
Cele operacyjne:
Dziecko:
- REAGUJE NA USTALONE HASŁA I SYGNAŁY,
- ŚPIEWA PIOSENKĘ,
- WYKONUJE PRACE PLASTYCZNĄ.
Przebieg
- Karty pracy, cz.3., s. 47.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem samodzielnie. Ocenianie narysowanych szlaczków , zaznaczanie odpowiedniego obrazka.
- Ćwiczenia oddechowe – „Delikatny wiatr i mocny wiatr „
- Dmuchanie na kuleczki uformowane z papieru,
- „Lekki wiatr” – delikatne wydmuchiwanie powietrza na kulki,
- „Silny wiatr” – silne wydmuchiwanie powietrza.
- Piosenka pt.„Marcowi przyjaciele”( sł. i muz K. Gowik)
- Marcowi przyjaciele zebrali się na łące.
I wiatr, i grad, i deszczyk, śnieg, burza i słońce.
I tak wszyscy razem kłótnie wywołali,
każdy chciał być ważny, Wiosnę więc wezwali.
Wiosno, Wiosno, schowaj łózko i przybądź leśną dróżką
Zobacz, kto z nas dziś ma do ciebie przyjść.
- Zbudziła się Wiosenka, poduszkę schowała
i biegnie do przyjaciół w zieleni już cała.
Patrzy w prawo, w lewo, śmieje się wesoło,
prosi aby z nią razem zrobic wielkie koło.
Moi drodzy przyjaciele, nie ma co myśleć wiele.
Razem lećmy w świat na sto długich lat!
III. I proszę, co się stało, aż mówić o tym szkoda.
Zrobiła się po prostu marcowa pogoda!
Burza wiatrem wieje, pada śnieg, deszcz leje,
stuka grad o chodnik, słońce potem grzeje.
Wiosnę głowa rozbolała, bo – cóż – narozrabiała!
Trochę Wiośnie wstyd za marcowe dni!
Ref.: Ćwir, ćwir, ćwir, kle,kle,kle.
Zobaczymy, zobaczymy,
co zrobi panna wiosna z przyjaciółmi marcowymi.
- Rozmowa na temat piosenki.
– Kim są marcowi przyjaciele?
– Dlaczego marcowi przyjaciele się kłócili? Kogo wezwali na pomoc?
– Jak myślicie, co zrobi Pani wiosna?
- Zachęcamy do spacerów w spokojnych i bezpiecznych miejscach.