9 kwietnia 2020 r.

Witam serdecznie Rodziców i dzieci 🙂 , poniżej przedstawiam tematykę zajęć w dniu 08.04 oraz 09.04.2020 r.

TEMAT TYGODNIA: WIELKANOC

TEMAT DNIA 08.04.2020 r. : KOSZYCZEK DOBRYCH ŻYCZEŃ

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • porusza się rytmicznie przy muzyce,

  • śpiewa piosenkę,

  • wykonuje papierowy koszyczek Wielkanocny,

  • utrwala zabawy i piosenki w języku angielskim.

Przebieg:

  1. Utrwalanie piosenki „Koszyczek dobrych życzeń” (sł. i muz. Krystyna Gowik)

Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku, 
a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku. 
Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak. 
Dziwi się biały baranek: O! Kto to wszystko będzie jadł??


Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,
a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń. 
Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz! 
I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!


Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała. 
Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała. 
Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat, 
lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł?? 

Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia. 
Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia. 
I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są, 
a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.

  1. Słuchanie i śpiewanie poznanych piosenek w języku angielskim:

  1. Zabawa „Ciepło zimno” pod hasłem „Szukamy jajka” :

  • Jajko ugotowane na twardo.

  • Dziecko szuka jajka ugotowanego na twardo, które zostało ukryte w pokoju. Rodzic naprowadza dziecko na ukryty przedmiot, stosując określenia: ciepło, cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimno, najzimniej.

  1. Karty pracy, cz.3, do s. 75

  2. Wykonanie pracy Koszyczek Wielkanocny:

  • Wypychanie z karty pracy formy koszyczka i uchwytu.

  • Składanie i sklejanie koszyczka według instrukcji.

  • Doklejanie we właściwym miejscu uchwytu.

  • Doklejanie kurczakom piórek na czubkach głów.

  • Do gotowego koszyczka można włożyć pisankę.

  • Porządkowanie miejsca pracy.

  1. Zachęcamy do spacerów w spokojnych i bezpiecznych miejscach. Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną.

  2. Zabawa ruchowa na świeżym powietrzu:

    Ćwiczenie pod dyktando wypowiadanej rymowanki.

    Ręce w przód,

    ręce w górę,

    i podskokiem aż pod chmurę.

    Ręce w dół,

    ręce w bok, nogi wykonują skok.

    Wszyscy ćwiczą bez wyjątku,

    zaczynamy od początku.

TEMAT TYGODNIA: WIELKANOC

TEMAT DNIA 09.04.2020 r. : POTRAWY Z JAJEK

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • wymienia, z czego zbudowane jest jajko; wie, jak można odróżnić jajko surowe od jajka ugotowanego,

  • wie, jak bawiono się pisankami; do czego ich używano,

  • wymienia, do czego używa się jajek,

  • wykonuje proste potrawy z jajek.

Przebieg

  1. Zabawy badawcze „Wokół jajka”

  • Jajka: kurze, przepiórcze, strusie, dwa takie same jajka – z tym, że jedno jest ugotowane, a drugie – surowe.

  • Dzieci oglądają jajka, porównują ich wielkość i kolorystykę, wypowiadają się na temat ich kształtu; podają przykłady zwierząt, które wykluwają się z jajek.

  • Rozbijamy przed dzieckiem jajko, dziecko ogląda jego zawartość, nazywają poszczególne części składowe: skorupka, białko, żółtko.

  1. Utrwalanie piosenki „Koszyczek dobrych życzeń”

  1. Karty pracy, cz. 3, 76.

  2. Ćwiczenia gimnastyczne na świeżym powietrzu:

  • Zabawa ruchowa – „Podrzucone jajko”

    Dziecko jest kurką. Stoi na obwodzie koła, za sobą ma ułożone szarfy- gniazda. Chodzi po kole, na klaśnięcie w dłonie szuka najbliższego gniazda w którym kuca.

  • Zabawa rozwijająca koordynację ruchową – „Jak bocian”

    Dziecko spaceruje w obrębie koła z woreczkiem gimnastycznym na głowie , starając się, aby woreczek nie spadł. Może spróbować przez chwilę ustać na jednej nodze.

Komentarze są wyłączone.