Witam serdecznie Rodziców i dzieci 🙂 , poniżej przedstawiam tematykę zajęć w dniu 02.04 oraz 03.04.2020 r.
TEMAT TYGODNIA: MARCOWA POGODA
TEMAT DNIA 02.04.2020 r. : KALENDARZ POGODY
Cele operacyjne:
Dziecko:
- obserwuje i nazywa zmiany zachodzące w przyrodzie,
- śpiewa piosenkę,
- prowadzi kalendarz pogody,
- wymienia nazwy dni tygodnia.
Przebieg:
- Utrwalanie piosenki „Marcowi przyjaciele”
- Marcowi przyjaciele zebrali się na łące.
I wiatr, i grad, i deszczyk, śnieg, burza i słońce.
I tak wszyscy razem kłótnie wywołali,
każdy chciał być ważny, Wiosnę więc wezwali.
Wiosno, Wiosno, schowaj łózko i przybądź leśną dróżką.
Zobacz, kto z nas dziś ma do ciebie przyjść.
- Zbudziła się Wiosenka, poduszkę schowała
i biegnie do przyjaciół w zieleni już cała.
Patrzy w prawo, w lewo, śmieje się wesoło,
prosi aby z nią razem zrobic wielkie koło.
Moi drodzy przyjaciele, nie ma co myśleć wiele.
Razem lećmy w świat na sto długich lat!
III. I proszę, co się stało, aż mówić o tym szkoda.
Zrobiła się po prostu marcowa pogoda!
Burza wiatrem wieje, pada śnieg, deszcz leje,
stuka grad o chodnik, słońce potem grzeje.
Wiosnę głowa rozbolała, bo – cóż – narozrabiała!
Trochę Wiośnie wstyd za marcowe dni!
Ref.: Ćwir, ćwir, ćwir, kle,kle,kle.
Zobaczymy, zobaczymy,
co zrobi panna wiosna z przyjaciółmi marcowymi.
- Układanie zdań o marcowej pogodzie:
- Podajemy słowa, a dzieci starają się ułożyć z nimi zdania.
- podajemy słowo deszcz, a dzieci układają zdania.
- w marcu często pada deszcz.
- Lena otworzyła parasol, bo padał deszcz…
- Poznanie znanych przysłów o marcu:
- W marcu jak w garncu.
- Kto w marcu zasieje, ten się na wiosnę śmieje.
- A po lutym marzec spieszy, koniec zimy wszystkich cieszy.
- Karty pracy, cz.3, do s. 49
- Kalendarz pogody:
- Przygotowujemy planszę z dniami tygodnia oraz okienkami w których możemy narysować znaczki określające pogodę. W każdym okienku codziennie dziecko rysuje obrazek charakteryzujący pogodę tego dnia.
- Zachęcamy do spacerów w spokojnych i bezpiecznych miejscach. Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną.
TEMAT TYGODNIA: MARCOWA POGODA
TEMAT DNIA 03.04.2020 r. : ZNACZENIE WODY W ŻYCIU CZŁOWIEKA
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wypowiada się pełnymi zdaniami,
- wymienia działania wody pożyteczne i szkodliwe,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
Przebieg
- Gazeta dla dziecka.
- Dziecko otrzymuje jedną stronę gazety. Następnie wykonuje następujące zadania:
- spaceruje z gazetą, wachlując się nią – wieje lekki wiatr,
- zwijają gazety i uderzają się nimi w różne części ciała – wieje mocny wiatr,
- rozkładają gazety na podłodze, uderzają w nie palcami – pada deszcz,
- rozrywają gazety na kawałki – jest burza,
- zbierają kawałki gazety, robią z nich kule – przyroda uspokaja się po burzy,
- rzucają papierowe kule do kosza – powoli nadchodzi wiosna.
- Rozmowa na temat: Znaczenie wody w życiu człowieka.
Na Ziemi znajduje się bardzo dużo wody, a np. na Księżycu nie ma jej wcale. Jest ona bardzo potrzebna: do picia, do mycia, do podlewania. Po zużyciu woda jest oczyszczana w oczyszczalniach ścieków. Aby zapewnić stały dopływ wody do naszych domów, buduje się na rzekach tamy, tworząc tzw. zbiorniki wodne. Woda jest też źródłem energii, którą wykorzystano w młynach wodnych. W przeszłości takie młyny służyły do mielenia ziarna na mąkę. Energię spadającej wody wykorzystuje się też wytwarzania elektryczności w elektrowniach wodnych.
- Rozmowa na temat wartości wody:
- Do czego jest potrzebna woda?
- Kto potrzebuje wody?
- Co by było, gdyby nie było wody?
- Czy można bez niej żyć?
- Karty pracy, cz. 3, do s. 51 (fioletowe)
- Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz. 2 do s. 45.
- Zachęcamy do spacerów w spokojnych i bezpiecznych miejscach.Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną.