25 marca 2020 r.

Witam Państwa bardzo serdecznie, poniżej przedstawiam tematykę zajęć w dniu 25-26.03.2020 r.

TEMAT TYGODNIA: ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW

TEMAT DNIA 25.03.2020 r. : Z POLA, Z ŁĄKI CZY Z LASU?

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • wymienia przedstawicieli zwierząt żyjących na polach oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,

  • dzieli nazwy zwierząt na sylaby lub na głoski

  • wie, że powietrze jest gazem.

Przebieg:

  1. Segregowanie zdjęć/obrazków zwierząt na te, które przedstawiają ptaki, ssaki i owady. Zdjęcia/obrazki skowronka, jelenia, ważki oraz innych ptaków, ssaków i owadów, pętle.

  2. Nazywanie leśnych zwierząt.

    Zdjęcia/obrazki lęśnych zwierząt: sowy, sroki, sarny, borsuka, kukułki, sójki, jeża, wilgi, wiewiórki, jelenia, wilka, niedżwiedzia brunatnego.

    Dzieci dzielą ich nazwy na sylaby (5-latki) na głoski (6-latki). Próbują wymienić pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie.

  3. Dzieci wykonują w kartach pracy zadania z cz. 3, s. 38-39

  4. Ćwiczenia oddechowe.

    Dzieci naśladują wąchanie kwiatka. Mocno wciągają powietrze nosem, a wydychają ustami.

    Pytania: Co wciągaliście nosem, a wydychaliście ustami? , Gdzie jest to powietrze?

    Dzieci mogą również napompować balonik.

    Wniosek: Wytłumaczenie dzieciom, że powietrze jest wszędzie. Wypełnia wszystko. Przyjmuje kształt pomieszczenia, naczynia w którym się znajduje. Jest bezbarwne, bezwonne.

  5. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z elementem równowagi – „ Przejście po kamieniach „

    Układamy równolegle 2 liny, skakanki lub taśmy, które mają odzwierciedlać rzekę. Przy każdej linie w odpowiednich do kroków dziecka odległościach rozkładamy koła, szarfy, gazety, które są kamieniami przy rzece. Dzieci przeskakują, przechodzą z kamienia na kamień. Przy ostatnim przeskakują na drugi brzeg.

Komentarze są wyłączone.