Witam Państwa bardzo serdecznie, poniżej przedstawiam tematykę zajęć w dniu 25-26.03.2020 r.
TEMAT TYGODNIA: ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW
TEMAT DNIA 25.03.2020 r. : Z POLA, Z ŁĄKI CZY Z LASU?
Cele operacyjne:
Dziecko:
-
wymienia przedstawicieli zwierząt żyjących na polach oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,
-
dzieli nazwy zwierząt na sylaby lub na głoski
-
wie, że powietrze jest gazem.
Przebieg:
-
Segregowanie zdjęć/obrazków zwierząt na te, które przedstawiają ptaki, ssaki i owady. Zdjęcia/obrazki skowronka, jelenia, ważki oraz innych ptaków, ssaków i owadów, pętle.
-
Nazywanie leśnych zwierząt.
Zdjęcia/obrazki lęśnych zwierząt: sowy, sroki, sarny, borsuka, kukułki, sójki, jeża, wilgi, wiewiórki, jelenia, wilka, niedżwiedzia brunatnego.
Dzieci dzielą ich nazwy na sylaby (5-latki) na głoski (6-latki). Próbują wymienić pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie.
-
Dzieci wykonują w kartach pracy zadania z cz. 3, s. 38-39
-
Ćwiczenia oddechowe.
Dzieci naśladują wąchanie kwiatka. Mocno wciągają powietrze nosem, a wydychają ustami.
Pytania: Co wciągaliście nosem, a wydychaliście ustami? , Gdzie jest to powietrze?
Dzieci mogą również napompować balonik.
Wniosek: Wytłumaczenie dzieciom, że powietrze jest wszędzie. Wypełnia wszystko. Przyjmuje kształt pomieszczenia, naczynia w którym się znajduje. Jest bezbarwne, bezwonne.
-
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z elementem równowagi – „ Przejście po kamieniach „
Układamy równolegle 2 liny, skakanki lub taśmy, które mają odzwierciedlać rzekę. Przy każdej linie w odpowiednich do kroków dziecka odległościach rozkładamy koła, szarfy, gazety, które są kamieniami przy rzece. Dzieci przeskakują, przechodzą z kamienia na kamień. Przy ostatnim przeskakują na drugi brzeg.