24 kwietnia 2020 r.

Witam. Poniżej przedstawiam tematykę zajęć oraz ćwiczenia dla grupy starszej. Pozdrawiam serdecznie.

 

 

 

TEMAT TYGODNIA: WIOSENNE POWROTY

TEMAT DNIA 24.04.2020 r. : WOŁANIE WIOSNY

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • śpiewa piosenkę,
  • porusza się rytmicznie,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • wymienia cechy ptasie wilgi.

 

Przebieg

 

  1. Dziecko śpiewa piosenkę „Wołanie wiosny” (sł. i muz. K. Gowlik). Wykonuje układ ruchowy do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=FEO3PhEDwgs

 

1.Dzisiaj w drodze do przedszkola                Dziecko maszeruje po kole w rytm muzyki
już zielone były pola,
a bociany klekotały,
bo na łąkę przyleciały.

Ref.: Zielona wiosenka nas woła,                  Dziecko wykonuje obroty wokół siebie w lewą stronę
zielona panienka wesoła.                              Dziecko wykonuje obroty wokół siebie w prawą stronę
W oczy świeci nam                                        Zatrzymuje się i klaszcze miarowo
złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące.                           Naśladuje rozrzucanie kwiatów.

  1. Na gałązkach pierwsze pąki, Dziecko maszeruje po kole w rytm muzyki
    a na pąkach pierwsze bąki.
    Żabki skaczą, a skowronek
    śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

Ref.: Zielona wiosenka….                             Dziecko wykonuje obroty wokół siebie w lewą stronę…

  1. Na spacerze zobaczymy, Dziecko maszeruje po kole w rytm muzyki
    czy już nigdzie nie ma zimy.
    Teraz wiosna rządzić będzie,
    z czego bardzo się cieszymy!

 

  1. Praca plastyczna „Wesoła wilga”

Dla dziecka: wyprawka, karta 18, klej, nożyczki, kredki.

– Wycinanie z karty rysunku wilgi.

– Kolorowanie rysunku według wzoru (fotografia).

– Nacinanie obrazka w zaznaczonych miejscach i składanie go według wzoru.

– Sklejanie głowy.

– Porządkowanie miejsc pracy.

  1. Przypomnienie cech ptasich na podstawie wilgi.

Zdjęcie wilgi.

Dziecko ogląda zdjęcie, wskazuje części ciała wilgi i je nazywa (skrzydła, dziób, kończyny zakończone szponami, pióra…). Podkreśla, że wilga jest ptakiem, bo ma wszystkie cechy ptasie.

  1. Karty pracy, cz. 3, s. 65-66 (fioletowe)

Karty pracy, cz.2, s. 26 (czerwone)

  1.  
  2. Pielęgnowanie hodowli krokusa lub tulipana.

Codzienne pielęgnowanie, obserwowanie wzrostu rośliny, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami.

 

  1. Spacer w bezpiecznych miejscach. Obserwowanie otoczenia, wypatrywanie ptaków.        Nazywanie ich. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze są wyłączone.