23 kwietnia 2020 r.

Witam. Poniżej przedstawiam tematykę zajęć oraz ćwiczenia dla grupy starszej. Pozdrawiam serdecznie.

TEMAT TYGODNIA: WIOSENNE POWROTY

TEMAT DNIA 22.04.2020 r. : GDZIE BUDOWAĆ GNIAZDO?

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,

  • wymienia nazwy ptaków powracających do nas wczesną wiosną,

  • dzieli na sylaby i na głoski słowa: jajka, jagoda,

  • rozpoznaje i nazywa poznane litery,

  • rysuje po śladach rysunków.

Przebieg

  1. Słuchanie i nauka piosenki „Wołanie wiosny” (sł. i muz. K. Gowlik). Rozmowa na temat tekstu piosenki.

    https://www.youtube.com/watch?v=FEO3PhEDwgs



1.Dzisiaj w drodze do przedszkola
już zielone były pola,
a bociany klekotały,
bo na łąkę przyleciały.

Ref.: Zielona wiosenka nas woła,
zielona panienka wesoła.
W oczy świeci nam
złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące.

2. Na gałązkach pierwsze pąki,
a na pąkach pierwsze bąki.
Żabki skaczą, a skowronek
śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

Ref.: Zielona wiosenka….

3. Na spacerze zobaczymy,
czy już nigdzie nie ma zimy.
Teraz wiosna rządzić będzie,
z czego bardzo się cieszymy!



  1. Pytania dotyczące tekstu piosenki:

  • O jakiej porze roku jest ta piosenka?

  • Po czym poznajemy, że nastała wiosna?

  • Gdzie przyleciały bociany? Co robiły?

    3. Poznawanie nazw wybranych ptaków, które powróciły do nas wczesną wiosna – skowronek, bocian, czajka i szpak.

  • Dziecko ogląda zdjęcia ptaków (internet). Omawia ich wygląd – różnice i podobieństwa. Dzieli nazwy tych ptaków na sylaby i głoski.

  1. Odkrywanie litery „j”: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Układanie schematów i modeli słów: jajka, Jagoda (można urzyć kartoników/karteczek z odpowiednimi literami danych słów do ich ułożenia). Analiza i synteza słuchowa słów, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.

  2. Karty pracy, cz. 3, s. 62 (fioletowe)

    Karty pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie…, s. 64 (różowe)

    Karty pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz.2, s. 52-55 (zielone)

  3. Pielęgnowanie hodowli krokusa lub tulipana.

Codzienne pielęgnowanie, obserwowanie wzrostu rośliny, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami.

TEMAT TYGODNIA: WIOSENNE POWROTY

TEMAT DNIA 23.04.2020 r. : ZADANIA O PTAKACH

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie 10,

  • układa działania do podanych zadań, odczytuje je,

  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

Przebieg

  1. Słuchanie i nauka piosenki „Wołanie wiosny” (sł. i muz. K. Gowlik). Rozmowa na temat tekstu piosenki.

    https://www.youtube.com/watch?v=FEO3PhEDwgs

  1. Zabawa twórcza – „Ptaki z figur”

Przygotowujemy: klocki w kształcie figur geometrycznych.

Dziecko układa z klocków w kształcie figur geometrycznych wymyślone przez siebie ptaki. Przelicza, ile klocków w kształcie danych figur zostało zużytych.

  1. Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji

    Dziesięć klocków (liczmanów)

    Dziecko przelicza 10 klocków. Dorosły podaje zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.

    – np. Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dziecko układa przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble). (Dzieci dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

    Dziecko układa działanie 7+3=10 i odpowiada na pytanie.



  1. Ćwiczenia gimnastyczne.

    Rozwijanie świadomości własnego ciała

    – „Wirujący bączek” – dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach,

    – „Chowamy się” – dziecko w siadzie przyciąga kolana do głowy, chowa głowę, rozprostowuje się do pozycji leżącej,

    – „Gorąca podłoga” – Dziecko biega z wysokim unoszeniem kolan,

    – „ Na szczudłach” – dziecko chodzi na sztywnych nogach,

    – „ Ugniatamy podłogę” – w leżeniu na plecach dziecko „wciska” części ciała w podłogę.

 

  1. Karty pracy, cz. 3, s. 63-64 (fioletowe)

    Karty pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie…, s. 65 (różowe)

Karty pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz.2, s. 56-57 (zielone)

Karty pracy, cz. 2, s. 25 (czerwone)

6. Spacer w bezpiecznych miejscach. Obserwowanie otoczenia, wypatrywanie ptaków. Obserwowanie ich zachowania. Nazywanie ich .

Komentarze są wyłączone.