15 kwietnia 2020 r.

Witam serdecznie po Świętach. Mam nadzieję, że wszyscy zdrowi i wypoczęci. Poniżej przedstawiam tematykę zajęć oraz ćwiczenia dla grupy starszej. Pozdrawiam serdecznie.

 

 

 

TEMAT TYGODNIA: WIOSENNE PRZEBUDZENIA

TEMAT DNIA 15.04.2020 r. : KOLORY WIOSNY

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • wypowiada się całymi zdaniami,
  • wymienia oznaki wiosny,
  • poznanie litery „ł”, analiza i synteza słuchowa słów: łodyga, Łatka,
  • rozpoznaje i nazywa poznane litery,
  • rysuje po śladach rysunków.

 

Przebieg

 

  1. Słuchanie i próby śpiewania piosenki „Wiosenne buziaki” (sł. i muz. K. Gowlik, A. Żurawska)

https://www.youtube.com/watch?v=iXVw5asKVGU

 

  1. Już rozgościła się wiosna.
    słońce i kwiaty przyniosła.
    Huśta się lekko na tęczy,
    motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

    Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
    tańczymy z wiosenką ja i ty.
    Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
    to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
    Hop, hop, raz, dwa, trzy,
    bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
    A całe miasto całusy śle,
    bez wiosny było tu źle.

    II. Słońce rozdaje promyki,
    gonią się w lesie strumyki.
    Mrówki zaczęły porządki,
    a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.

    Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
    tańczymy z wiosenką ja i ty.
    Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
    to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
    Hop, hop, raz, dwa, trzy,
    bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
    A całe miasto całusy śle,
    bez wiosny było tu źle.

    III. Kwiaty swe płatki umyły
    i świeże stroje włożyły.
    Budzą się wszystkie zwierzaki.
    Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki

    Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
    tańczymy z wiosenką ja i ty.
    Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
    to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
    Hop, hop, raz, dwa, trzy,
    bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
    A całe miasto całusy śle,
    bez wiosny było tu źle.

 

  1. Pytania dotyczące tekstu piosenki:
  • O czym jest ta piosenka?
  • Po czym poznajemy, że przybyła wiosna?
  • Co robią zwierzęta, kiedy dni stają się coraz cieplejsze?

 

 

  1. Zabawa dydaktyczna „Czy znamy te pory roku?”

Przedstawienie obrazków z oznakami wiosny (na karteczkach bądź w internecie) : krokusy, przebiśniegi, bocian, jaskółka, żaba, bazie na wierzbie, drzewo z listkami.

 

  1. Odkrywanie litery „ł”: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Analiza i synteza słuchowa słowa łodyga, Łatka. Dziecko dzieli słowa na głoski i sylaby. Liczy ile w słowie jest sylab, a ile głosek. Wymienia kolejno wszystkie głoski. Próbuje wymienić inne słowa zaczynające się na głoskę ł.

 

  1. Karty pracy, cz. 3, s. 52-53. (fioletowe)

Karty pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie…, s. 62 (różowe)

Karty pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz.2, s. 46-49 (zielone)

 

 

 

 

TEMAT TYGODNIA: WIOSENNE PRZEBUDZENIA

TEMAT DNIA 16.04.2020 r. : WIOSNA NA ŁĄCE

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • dodaje i odejmuje w zakresie 10,
  • śpiewa piosenkę,
  • wymienia wybrane zwierzęta mieszkające na łące,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

Przebieg

 

  1. Śpiewania piosenki „Wiosenne buziaki” (sł. i muz. K. Gowlik, A. Żurawska)

https://www.youtube.com/watch?v=iXVw5asKVGU

 

  1. Dziecko układa liczmany ( 10 szt. np. klocków, kredek, cukierków, nakrętek…)

Następnie przelicza je, układa działania : dodawanie, odejmowanie w zakresie 10.

Np. 2+3=5, 4+4=8, 10-4=6 …

 

  1. Oglądanie obrazków łąki i zwierząt na niej mieszkających (plakaty, obrazki, internet…)

– Rozmowa na temat zwierząt, które mogą powitać wiosnę na łące.

– Układanie nazw wybranych zwierząt żyjących na łące.

– Litery potrzebne do ułożenia nazw zwierząt: motyl, biedronka, bocian, konik polny, skowronek, kret.

– Dzieci układają wyrazy – nazwy zwierząt. Odczytują je.

 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne

 

            „SPŁOSZONE PTAKI”
            Zabawa bieżna

            Potrzebne są kółka lub małe kolorowe obręcze, to są gniazdka dla ptaków. Kółka rozłożone       są luźno po całej sali lub na trawie. „Ptaki” ćwierkając biegają w pobliżu gniazdek. Na           sygnał „kot” ptaszki szybko zajmują miejsce w gniazdkach, chowając głowę „pod           skrzydłami” w przysiadzie. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

 

            „PO WĄSKIEJ DRÓŻCE”
            Zabawa z elementami równowagi

            Narysowana wąska (ok.20 cm) dróżka lub rozłożona skakanka, taśma, na której ułożone są        różne przedmioty. Dziecko idąc kolejno omija je. Powtarza kilka razy.

 

            „BOCIAN”

            Zabawa z elementami równowagi

 

            Dziecko chodzi wokół sali unosząc wysoko kolana. Co jakiś czas staje na prawej bądż lewej      nodze starając się utrzymać równowagę.

 

 

 

Komentarze są wyłączone.