1 kwietnia 2020 r.

Witam serdecznie Rodziców i dzieci 🙂 , poniżej przedstawiam tematykę zajęć w dniu 31.03 oraz 01.04.2020 r.

 

TEMAT TYGODNIA: MARCOWA POGODA

TEMAT DNIA 31.03.2020 r. : ZMIENNA POGODA

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • wymienia cechy kuli,
  • podaje różnice między kulą a kołem,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

Przebieg:

 

  1. Słuchanie wiersza Marii Terlikowskiej „Kolorowe koła”

           

            Spójrzcie uważnie dookoła, wszędzie są kule i koła.

            Kół co niemiara, kul co niemiara.

            Jest koło! Tarcza zegara.

            Wesoło koła turkocą

            pod starodawną karocą.

            Na drogach świecą się jasno,

            błysną się i gasną, błysną i gasną.

            A tutaj koło przy kole:

            wagon, semafor – to kolej.

            A kiedy kół jest tak dużo,

            po prostu pachnie podróżą.

 

            Kulę każdy nadmucha –

            od babci do malucha.

            Zrobimy z mydła pianę

            i będą bańki mydlane.

            Ojej, przepraszam, omyłka.

            To już nie bańka – to piłka.

            Tu mamy kule armatnią,

            niemodną wprawdzie ostatnio,

.           Sypią się kule, kuleczki,

            wiśnie, a może porzeczki.

            Nitka, na nitce kulki.

            Czyje korale? – Urszulki.

            Balon

            to kula z gondolą

            Lećmy!

            Państwo pozwolą.

            W balonie było przyjemnie,

            lecz pora wracać na Ziemię.

            Noc właśnie Ziemię otula

            A Ziemia – to co?

            Też kula. (…)

 

 

 

 

  • Wyjaśnienie znaczenia słów : gondola, semafor, staroświecka.
  • Rozmowa na temat wiersza,
  • Jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu?
  • Jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu?

 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne z woreczkiem:
    • Zabawa orientacyjno – porządkowa „ Pomachaj woreczkiem”

            Dziecko porusza się w rytm tamburynu pomiędzy rozłożonymi na podłodze woreczkami            foliowymi. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się przy najbliższym woreczku, podnosi go i            macha nim nad głową.

  • Zabawa ożywiająca „Chronimy się przed deszcze.

Dziecko biega po pokoju, swobodnie wymachując woreczkami. Na mocne uderzenie w tamburyn przykuca, rozciąga woreczki nad głową, chroni się przed deszczem

  • Ćwiczenie mięśni brzucha – „W górę i w dół”

  Dziecku w leżeniu tyłem, woreczek ma włożony między stopy. Unosi je stopami do góry, z przełożeniem za głowę, a potem powracając do pozycji wyjściowej.

  1. Utrwalani poznanych liter.
  2. Karty pracy . Nowe przygody Olka i Ady . Litery i liczby , cz.2, do s. 44.
  3. Zachęcamy do spacerów w spokojnych i bezpiecznych miejscach.

 

TEMAT TYGODNIA: MARCOWA POGODA

TEMAT DNIA 31.03.2020 r. : MARCOWI PRZYJACIELE

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • REAGUJE NA USTALONE HASŁA I SYGNAŁY,
  • ŚPIEWA PIOSENKĘ,
  • WYKONUJE PRACE PLASTYCZNĄ.

 

Przebieg

 

  1. Karty pracy, cz.3., s. 47.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem samodzielnie. Ocenianie narysowanych szlaczków , zaznaczanie odpowiedniego obrazka.

  1. Ćwiczenia oddechowe – „Delikatny wiatr i mocny wiatr „
  • Dmuchanie na kuleczki uformowane z papieru,
  • „Lekki wiatr” – delikatne wydmuchiwanie powietrza na kulki,
  • „Silny wiatr” – silne wydmuchiwanie powietrza.
  1. Piosenka pt.„Marcowi przyjaciele”( sł. i muz K. Gowik)
  2. Marcowi przyjaciele zebrali się na łące.

I wiatr, i grad, i deszczyk, śnieg, burza i słońce.

I tak wszyscy razem kłótnie wywołali,

każdy chciał być ważny, Wiosnę więc wezwali.

Wiosno, Wiosno, schowaj łózko i przybądź leśną dróżką

Zobacz, kto z nas dziś ma do ciebie przyjść.

  1. Zbudziła się Wiosenka, poduszkę schowała

i biegnie do przyjaciół w zieleni już cała.

Patrzy w prawo, w lewo, śmieje się wesoło,

prosi aby z nią razem zrobic wielkie koło.

Moi drodzy przyjaciele, nie ma co myśleć wiele.

 Razem lećmy w świat na sto długich lat!

III. I proszę, co się stało, aż mówić o tym szkoda.

Zrobiła się po prostu marcowa pogoda!

Burza wiatrem wieje, pada śnieg, deszcz leje,

stuka grad o chodnik, słońce potem grzeje.

Wiosnę głowa rozbolała, bo – cóż – narozrabiała!

Trochę Wiośnie wstyd za marcowe dni!

Ref.: Ćwir, ćwir, ćwir, kle,kle,kle.

Zobaczymy, zobaczymy,

co zrobi panna wiosna z przyjaciółmi marcowymi.

 

  1. Rozmowa na temat piosenki.

– Kim są marcowi przyjaciele?

– Dlaczego marcowi przyjaciele się kłócili? Kogo wezwali na pomoc?

– Jak myślicie, co zrobi Pani wiosna?

  •  
  1. Zachęcamy do spacerów w spokojnych i bezpiecznych miejscach.



 





 

 

 

Komentarze są wyłączone.