06-07 maja 2020 r.

Witam Rodziców oraz kochane dzieci. Poniżej przedstawiam tematykę zajęć oraz ćwiczenia dla grupy starszej. Pozdrawiam serdecznie.

TEMAT TYGODNIA: WIOSNA NA WSI
TEMAT DNIA 06.05.2020 r. : WIOSENNE PRACE NA WSI


Cele operacyjne:
Dziecko:
• wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,
• rozpoznaje i nazywa wybrane narzędzia ogrodnicze potrzebne na wsi, wyjaśnia ich zastosowanie, • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

Przebieg

Utrwalanie piosenki Na podwórku (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk). Rytmiczne wyklaskiwanie zwrotek i refremu.

Zabawa Dzieci i ich mamy.
Zdjęcia/obrazki zwierząt – młodych i dorosłych, tamburyn.
Dzieci z rodzicami, rodzeństwem losują zdjęcia/obrazki przedstawiające zwierzęce mamy i ich potomstwo (różnej wielkości). Spacerują po sali. Na sygnał szukają swoich rodzin. Po znalezieniu liczą ich członków; określają, w której rodzinie jest najwięcej, najmniej, a w której tyle samo zwierząt.

Zabawa Gdzie schowały się gąski?
Dziesięć sylwet gęsi.
Opiekun chowa w sali 10 sylwet gęsi. Dzieci ich szukają. Po odnalezieniu określają miejsca ich schowania, posługując się odpowiednimi przyimkami.

Oglądanie obrazków narzędzi ogrodniczych.
Obrazki narzędzi ogrodniczych (np. gazety, internet)
Dzieci oglądają obrazki narzędzi ogrodniczych: grabi, wideł, łopaty, motyki, sekatora, konewki. Dzielą ich nazwy na sylaby (5-latki) i, wybranych, na głoski (6-latki). (Nie dzielimy na głoski nazw: konewka, widły, grabie). Określają, do czego służą kolejne narzędzia.

Kolorowanie rysunku Praca w ogrodzie.
Dla każdego dziecka: wyprawka, karta M, kolorowanka Praca w ogrodzie, kredki.

Karty pracy, cz. 4, s. 10-11 (fioletowe)
Karty pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie…, s. 70-71 (różowe)

Spacery i ćwiczenia gimnastyczne na świeżym powietrzu.

Zabawa ruchowa z elementem toczenia – „Zabawy piesków”.
Piłka (jedna na parę).
Dzieci dobierają się w pary (z rodzeństwem, rodzicem) i ustawiają się naprzeciwko siebie, w niewielkiej odległości. Jedna osoba z pary bierze piłkę, a druga staje w rozkroku. Osoba, która ma piłkę, toczy ją po trawie tak, aby przetoczyła się między nogami partnera z pary. Następnie partnerzy zamieniają się rolami.


TEMAT TYGODNIA: DBAMY O PRZYRODĘ
TEMAT DNIA 07.05.2020 r. : STRAŻNICY PRZYRODY


Cele operacyjne:
Dziecko:
• wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,
• wypowiada się na temat dbania o lasy,
• układa schematy i modele słów: hamak, Hubert,
• rozpoznaje i nazywa poznane litery,
• rysuje po śladach rysunków.

Przebieg

Słuchanie piosenki Ochroń Ziemię (sł. i muz. Krystyna Gowik). Rozmowa na temat tekstu piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8

I. Mieszkamy na wielkiej kuli.
Ta kula to nasza Ziemia.
Dorośli ciągle na tej Ziemi
chcą wszystko zmieniać.
Wycinają drzewa,
śmiecą na leśnej łące,
czarny dym z kominów leci
i zasłania słońce.

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.
Ty i ja – jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

II. Gdy wszystkie na świecie dzieci
zadbają o piękno Ziemi,
to wszystko skończy się szczęśliwie,
nic się nie zmieni.
W ogromnym kosmosie
Ziemia się nie zgubi,
gdy ją każdy mały człowiek
nauczy się lubić.

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.
Ty i ja – jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

• Określanie nastroju piosenki.

Opiekun zadaje dzieciom pytania:
− Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?
− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?
− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?
− Co oznaczają słowa piosenki: „W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?”

Zabawa dramowa – My, drzewa.

Dzieci są drzewami. Opiekun opowiada, co działo się z lasem, drzewami, a dzieci wcielają się w role drzew i uzewnętrzniają stany emocjonalne w zależności od kolejnych zdarzeń opisywanych przez dorosłego.

Opiekun opowiada:
Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany – wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może dzieci im pomogą?

Odkrywanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Układanie schematów i modeli słów: hamak, Hubert. Cele: rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, utrwalanie poznanych liter.

Karty pracy, cz. 4, s. 12-13 (fioletowe)
Karty pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie…, s. 72 (różowe)
Karty pracy, Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, s. 70-73 (zielone)
Karta pracy, cz. 2, s.37 (czerwone)

Zabawy na świeżym powietrzu: spacer – przyglądanie się otoczeniu (czy jest czyste, czy zaśmiecone).

Komentarze są wyłączone.