Zabawa artykulacyjna, oddechowa i fonacyjna „Śmiechy i chichoty”

     Celem zabawy jest usprawnienie narządów mowy podczas wypowiadania określonej głoski oraz doskonalenie łączenia prawidłowego oddychania z fonacją.
        

Opis zabawy:

     Przed rozpoczęciem zabawy można z dzieckiem porozmawiać na temat, dlaczego ludzie się śmieją. Można zadać pytania:

– Dlaczego ludzie się śmieją?

– Z czego śmieją się dorośli, a z czego dzieci?

– Co według ciebie może być śmieszne?

Następnie bawimy się w naśladowanie śmiechu różnych osób w różnych sytuacjach:

– śmiech wesoły, smutny, cichy, śmiech z zamkniętymi ustami, śmiech stłumiony,

– śmiech pana: ho, ho, ho,

– śmiech pani: ha, ha, ha,

– śmiech dziecka: hi, hi, hi,

– śmiech staruszki: he, he, he,

– śmiech Mikołaja: ho, ho, ho,

–  śmiech w kinie na filmie: haaaa, haaaa,

– śmiech przy stole, gdy w domu są goście: hy, hy, hy.

 

* Pomysł zabawy pochodzi z książki „Jarmark logopedyczny”, której autorem jest Mariola Malkiewicz (Harmonia, 2009).

Komentarze są wyłączone.