Celem zabawy jest usprawnienie narządów mowy podczas wypowiadania określonej głoski oraz doskonalenie łączenia prawidłowego oddychania z fonacją.
Opis zabawy:
Przed rozpoczęciem zabawy można z dzieckiem porozmawiać na temat, dlaczego ludzie się śmieją. Można zadać pytania:
– Dlaczego ludzie się śmieją?
– Z czego śmieją się dorośli, a z czego dzieci?
– Co według ciebie może być śmieszne?
Następnie bawimy się w naśladowanie śmiechu różnych osób w różnych sytuacjach:
– śmiech wesoły, smutny, cichy, śmiech z zamkniętymi ustami, śmiech stłumiony,
– śmiech pana: ho, ho, ho,
– śmiech pani: ha, ha, ha,
– śmiech dziecka: hi, hi, hi,
– śmiech staruszki: he, he, he,
– śmiech Mikołaja: ho, ho, ho,
– śmiech w kinie na filmie: haaaa, haaaa,
– śmiech przy stole, gdy w domu są goście: hy, hy, hy.
* Pomysł zabawy pochodzi z książki „Jarmark logopedyczny”, której autorem jest Mariola Malkiewicz (Harmonia, 2009).